Q & A Forum < Q & A < RONDE VAN VLAANDEREN (TOUR OF FLANDERS) & GENT-WEVELGEM
Author Message
# Posted: 11 Oct 09 22:55
Reply 

Hello Woophians,

Dit is een uitnodiging om me te vergezellen tijdens 2 bekende Vlaamse wielerwedstrijden. Op zondag 28 maart 2010 is er Gent-Wevelgem en op zondag 4 april 2010 is de Ronde van Vlaanderen.

Programma Gent-Wevelgem

Afspraak om 9.30u op de Markt te Deinze alwaar de wielrenners om 11.30 uur starten. Met een beetje geluk staan we ideaal geposteerd en krijgen we een ideale gelegenheid om de renners te fotograferen.

Onmiddellijk na de start vertrekken we richting Kemmelberg. Deze steile helling wordt 2 maal beklommen door de renners en staat meestal garrant voor regelrecht wielerspektakel.

Na de Kemmelberg trekken we richting Ieper. We maken er en kleine stadswandeling om ten slotte op een terrasje na te genieten van een mooie dag.

Programma Ronde van Vlaanderen

Afspraak ten laatste om 10.00 uur aan het station van Deinze.

We rijden onmiddellijk door naar de Molenberg waar we rond 11 uur arriveren. Geen beetje te vroeg… dat zul je zien. De Ronde van Vlaanderen voor vrouwen passeert er rond 12 uur en rond 13.30 uur is er de passage van de mannen. Da's dus zeker 2u30 minuten wachten en zo goed als stil staan en wachten... Maar ondertussen genieten we van een geweldige wielersfeer. De Ronde van Vlaanderen is nl. dé wielerhoogdag van Vlaanderen met een aparte en unieke sfeer.

Sfeerfoto op de Molenberg (2009) (Rik Herrygers)

Doortocht van de renners (2009) (Roderick)

De Ronde van Vlaanderen voor de vrouwen 2008

Na de passage op de Molenberg trekken we via een omweggetje (om de filles te omzeilen) naar de Muur van Geraardsbergen, Vlaanderens meest bekende en beruchte wielerhelling. Voor een plaatsje op de Muur zijn we te laat maar we hebben nog wel de mogelijkheid om naar de top te trekken en er de "gekke" wielersfeer op te snuiven. We maken dat we op tijd aan de voet van de Muur staan. Ik weet namelijk een plaatsje waar we een perfect "fotouitzicht" krijgen op de renners.

De top van de Muur (2009) (Rik Herrygers)

Sfeerfoto op de top van de Muur (2009) (Rik Herrygers)

Aan de voet van de Muur (2009)

Na de doortocht van de renners spoeden we ons naar de Markt in Geraardsbergen waar we op een groot videoscherm de aankomst kunnen volgen.

Vervolgens wachten we even om te vertrekken, de wegen zitten toch overvol. We kunnen genieten van lekkere boterhammen met verse soep, klaargemaakt door mijn vrouw. Tenslotte rijden we terug naar Deinze.

Misschien tot dan !

Nonkel Duvel

Short in English…

This is an invitation to join me to two famous Belgian cycle races : Ghent-Wevelgem (Sunday 28 march 2010) and the Tour of Flanders (Sunday 4 april 2010).

# Posted: 11 Oct 09 23:31
Reply 

hoi ive,
de ronde van vlaanderen... daar heb ik altijd al een keer bij aanwezig willen zijn. ik noteer het in mijn agenda. prachtig initiatief!

# Posted: 12 Oct 09 07:47
Reply 

Je mag mij ook noteren voor de Ronde van Vlaanderen!!

# Posted: 12 Oct 09 09:21
Reply 

Hey Ive

schrijf mij ook maar op

groetjes

Jan

# Posted: 12 Oct 09 11:21
Reply 

Great idea, I'm interested!

# Posted: 12 Oct 09 18:16
Reply 

4 april, pasen, helaas niet mogelijk, druk op 't werk
wellicht de Kemmelberg dus.

# Posted: 17 Feb 10 20:42
Reply 

Hello fellows,

The schedule changed. They gave "De Molenberg" an other place. It isn't the first "hill" anymore so I have to organise another first stop.

http://www.rvv.be/nl/

http://www.rvv.be/en

http://www.rvv.be/fr

Other candidates : your welcome !!

Greetz
Nonkel Duvel

# Posted: 17 Feb 10 23:03
Reply 

We will stay in the Ardennes near Yvoir for a week from the 26.03., so I think I could join you for the Gent-Wevelgem on Sunday 28.03. As we are traveling by car there would be transport capacity for three if needed.

Kind regards
Bernhard

# Posted: 18 Feb 10 10:23 - Edited by: Leon van IJzendoorn
Reply 

Ik ben vrij, dus ik ga proberen er bij te zijn, waarschijnlijk de ronde van Vlaanderen. Kan ik meteen je trui meenemen.
Als er mensen hier uit de buurt willen meerijden, kan dat natuurlijk.

Groeten Leon

Your reply
Bold Style Italic Style Underlined Style URL Link    :) ;) :( :D ...  

You have to sign in to post messages

Most users ever online: 9 [18 Sep 11 21:03]  Guests - 2  Members - 7 Online now: Guests - 2  Members - 1
These forums are running on forum software miniBB™ © 2001-2012